HU Lala

Qualifica Docente a contratto
E-mail lala.hu@unive.it
Sito web www.unive.it/persone/lala.hu (scheda personale)
Struttura Dipartimento di Management
Sito web struttura: http://www.unive.it/management
Sede: San Giobbe
Research team Cross cultural and area studies

Lala Hu è ricercatrice di Marketing presso l'Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano dall'anno accademico 2018/19. Insegna Marketing, Branding & Communication, International Marketing e Social Media Marketing.
In precedenza, è stata assegnista di ricerca e docente a contratto presso l'Università Ca' Foscari Venezia.
E' stata Lecturer a Ca' Foscari Challenge School, ESCP Europe Torino e H-Farm.
E' stata Visiting Scholar in numerose università straniere, tra cui Kellogg School of Management (Northwestern University), King's College London, Tongji University (Shanghai) e UIBE Pechino.
Ha inoltre lavorato presso l'agenzia di pubblicità Leo Burnett.
E' membro delle seguenti associazioni: SIM (Società Italiana Marketing), SIMA (Società Italiana Management), European Marketing Academy e Korean Scholars of Marketing Science.
E' membro del Laboratorio di ricerca IMA-lab (international Management to Asia) presso l'Università Ca' Foscari Venezia.
Ha presentato gli studi della sua ricerca in conferenze nazionali e internazionali, tra cui la conferenza SIM (Società Italiana Marketing), European Marketing Academy Conference (EMAC), Global Marketing Conference (GMC).
Scrive per i blog del Corriere della Sera "La città nuova" (su tematiche relative alla società multiculturale) e "La nuvola del lavoro" (sui temi del lavoro).

Area di ricerca
Il suo ambito di ricerca è International Marketing nei mercati emergenti con focus sulla Cina.

Progetti di ricerca
Ha partecipato a diversi progetti di ricerca finanziati da enti pubblici e aziende private, tra cui il progetto PRIN “Strategie d’internazionalizzazione e distribuzione dei prodotti Made in Italy nel mercato cinese” finanziato dal Ministero dell’Istruzione, dell’Università e della Ricerca (MIUR).  

Didattica
Insegna corsi in ambito marketing a livello triennale e magistrale all'Università Cattolica. È inoltre docente del Master Global Management China (Università Ca’ Foscari Venezia, Napoli “L’Orientale”, Roma Tre, Università Macerata e Università degli Studi di Bergamo).  

Istruzione
Ha conseguito il dottorato in Management all'Università Ca’ Foscari Venezia.
Si è laureata con lode in Comunicazione d’Impresa all'Università Cattolica di Milano.

 

ENGLISH
Lala Hu is Assistant Professor of Marketing at the Catholic University of the Sacred Heart (UCSC) in Milan since the academic year 2018/19. She teaches Marketing, Branding & Communication, International Marketing and Social Media Marketing. 
Previously, she was Research Fellow and Adjunct Professor at Ca’ Foscari University of Venice. 
She has been Visiting Scholar in several foreign universities, including King's College London, Kellogg School of Management (Northwestern University, Evanston), the School of Economics and Management at Tongji University (Shanghai) and the University of International Business and Economics - UIBE (Beijing).
She has presented her research in international and national conferences, such as European Marketing Academy Conference (EMAC), Global Marketing Conference (GMC) and SIM (Italian Marketing Society) Conference. 
She is member of the following associations: SIM (Italian Marketing Society), SIMA (Italian Management Society), European Marketing Academy and Korean Scholars of Marketing Science.
She is a member of International Management to Asia Laboratory at Ca' Foscari University of Venice.
Prior to academia, she worked for the leading advertising agency Leo Burnett in Milan. 
She collaborates with the Italian newspaper "Corriere della Sera" for the blogs "La città nuova" about multicultural society topics and "La nuvola del lavoro" about job-related issues.  

Research Areas
The field of her research interests is International Marketing in emerging markets with focus on China.   

Research Projects
She has participated in the project “Strategies of Internationalization and Retail of Made in Italy Products in the Chinese Market” funded by the Italian Ministry of Education, University and Research (MIUR) and in several projects funded by Italian medium-sized multinational companies.  

Teaching
She teaches marketing-related courses at undergraduate and graduate level at UCSC, and the Master in Global Management China (Università Ca’ Foscari Venezia, Napoli “L’Orientale”, Roma Tre, Università Macerata and Università degli Studi di Bergamo).  

Education
She was granted a PhD in Management from Ca’ Foscari University of Venice. She graduated with honors in Business Communications at the Catholic University of Milan. 

Fellowships and awards

  • One-year post-doc fellowship SECS-P/08, Department of Management (2017-18)
  • One-year fellowship "The Chinese consumer between global aspirations and tradition: an analysis of the system of reference values of potential consumers of “Made in Italy” goods containing high symbolic value", Department of Asian and North African Studies (2016-17)
  • One-year fellowship "Strategies of Internationalization and Retail of Made in Italy Products in the Chinese Market", Department of Management  (2012-13)
  • Award for the best PhD research presentation (economic-legal area) in 2014
Ultima modifica: 11/12/2018
Le informazioni riportate sono state caricate sul sito dell'Università Ca' Foscari Venezia direttamente dall'utente a cui si riferisce la pagina. La correttezza e veridicità delle informazioni pubblicate sono di esclusiva responsabilità del singolo utente.