FINOTTO Vladi

Position Associate Professor
Roles Delegated to Transfer of Knowledge
Telephone 041 234 8783
E-mail vfinotto@unive.it
Fax 041 234 8701
Website www.unive.it/persone/vfinotto (personal record)
Office Department of Management
Website: https://www.unive.it/dep.management
Where: San Giobbe
Research Institute Research Institute for Social Innovation
Research Institute Research Institute for Innovation Management

Publications by typology

Monografia o trattato scientifico
  • Finotto V. (2015), Cultura tecnica: per una nuova formazione professionale , Venezia, Marsilio, pp. 1-100 (ISBN 9788831721660)
    Link al documento: 10278/3643141
  • S. Micelli; V. Finotto; D. Bedin (2008), NetGlobo: Un nuovo modello a rete per i processi di internazionalizzazione , MILANO -- ITA, Franco Angeli (ISBN 9788846496508)
    Link al documento: 10278/26866
Tesi di Dottorato
Articolo su rivista
Articolo su libro
  • Finotto V., Lupo A., La Rotonda C., Mauracher C. (2020), Il contratto di rete nel settore agroalimentare in Finotto V., La Rotonda C., Lupo A., Mauracher C., Osservatorio Nazionale sulle reti d’impresa 2020, Venezia, Edizioni Ca’ Foscari - Digital Publishing, pp. 47-62 (ISBN 978-88-6969-485-1; 978-88-6969-484-4)
    Link al documento: 10278/3734109
  • Vladi Finotto (2019), La genesi dei contratti di rete , Osservatorio nazionale sulle reti d’impresa 2019, Milano-Torino, Pearson Italia, pp. 41-51 (ISBN 978-88-919-1625-9)
    Link al documento: 10278/3720674
  • Finotto V. (2018), Lavoro autonomo e lavoro agile: una nuova frontiera manageriale , Commentario Breve allo statuto del lavoro autonomo e del lavoro agile, Milano, Wolters Kluwer Italia - Cedam, pp. 27-39 (ISBN 9788813365844)
    Link al documento: 10278/3697743
  • Finotto (2018), Leadership e imprenditorialità nel processo di aggregazione delle imprese , Il contratto di rete: caratteristiche, genesi, ed efficacia dello strumento, Milano, Pearson Italia, pp. 61-78 (ISBN 978-88-919-0804-9)
    Link al documento: 10278/3701251
  • Giovanni, Favero; Vladi, Finotto; Anna, Moretti (2016), Historicizing Entrepreneurial Imprinting: Sensitive Periods, Cognitive Frames and Resistance , WORKING PAPER SERIES, Università Ca' Foscari Venezia, vol. 10/2016, pp. 1-36 (ISSN 2239-2734)
    URL correlato Link al documento: 10278/3686407
  • Finotto V. (2016), La scuola come spazio di apprendimento e di innovazione: esperienze a Nord Est , NordEst 2016: rapporto sulla società e l'economia, Venezia, Marsilio, pp. 237-243 (ISBN 9788831723213)
    Link al documento: 10278/3671342
  • Comacchio, A.; Bonesso, S.; Finotto, V. (2016), Tie formation through venture concept development in emerging innovative start-ups , Fast Growing Firms in a Slow Growth Economy Institutional Conditions for Innovation, Cheltenham, Edward Elgar Publishing Ltd., pp. 44-74 (ISBN 9781785367106)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3671343
  • Finotto V. (2015), Formazione e cultura del fare , Nordest2015, Venezia, Marsilio, pp. 181-188 (ISBN 9788831702164)
    Link al documento: 10278/3639962
  • E. Di Maria; V. Finotto; F. Rullani (2015), User Innovation in Creative Industries , The Oxford Handbook of Creative Industries, Oxford, Oxford University Press, pp. 301-319 (ISBN 9780199603510)
    Link DOI Link al documento: 10278/3636694
  • Bettiol M.; Di Maria E.; Finotto V.; MIcelli S. (2014), The hidden side of innovation: why tinkerers matter , WORKING PAPER SERIES - Department of Management, Ca' Foscari University of Venice, Venezia, Ca' Foscari University, Department of Management, vol. 8, pp. 1-30 (ISSN 2239-2734)
    Link al documento: 10278/40069
  • Finotto V.; Moretti A. (2014), Unveiling the founder effect: A conceptual framework of entrepreneurial imprinting , WORKING PAPER SERIES - Department of Management, Venezia, Ca' Foscari University, Department of Management, vol. 7, pp. 1-33 (ISSN 2239-2734)
    URL correlato Link al documento: 10278/40070
  • V. Finotto (2013), New ventures in old industries: disrupting or embedding? , Automotive in Transition: Challenges for Strategy and Policy, Venezia, CA' FOSCARI DIGITAL EDITIONS, pp. 99-116 (ISBN 9788897735366)
    URL correlato Link al documento: 10278/39068
  • V. Finotto; M. Mancin (2012), L'imprenditoria giovanile in Veneto. Presupposti e obiettivi del progetto di ricerca , L'imprenditoria giovanile in Veneto: dimensioni del fenomeno, performance aziendali e percorsi di policy, PADOVA, CEDAM, pp. 1-22 (ISBN 9788813332785)
    Link al documento: 10278/33340
  • V. FINOTTO; M. MANCIN (2012), Le giovani imprese in Italia e nella Regione Veneto , L'imprenditoria giovanile in Veneto: dimensioni del fenomeno, performance aziendali e percorsi di policy, PADOVA, CEDAM, pp. 23-60 (ISBN 9788813332785)
    Link al documento: 10278/35403
  • V. FINOTTO; M. MANCIN (2012), Politiche per l’imprenditorialità giovanile: stato dell’arte e indicazioni strategiche , L'imprenditoria giovanile in Veneto: dimensioni del fenomeno, performance aziendali e percorsi di policy, padova, CEDAM, pp. 195-250 (ISBN 9788813332785)
    Link al documento: 10278/34700
  • E. Di Maria; V. Finotto (2011), Communities of Consumption and Made in Italy , Online Communities and Open Innovation: Governance and Symbolic Value Creation, London, ROUTLEDGE, pp. 65-83 (ISBN 9780415617482)
    Link al documento: 10278/33539
  • Corò G.; Finotto V.; Salmasi L. (2008), Il grado di apertura internazionale delle regioni Abruzzo, Piemonte e Veneto in AA.VV., Le competenze della PA per l'internazionalizzazione, ROMA, Formez - Ufficio Stampa ed editoria, vol. 30, pp. 171-208 (ISSN 1723-1019)
    Link al documento: 10278/33702
  • L. De Pietro; V. Finotto (2008), Percorsi formativi per l'internazionalizzazione: nuove competenze nella P.A. in AA.VV., Le competenze della P.A. per l'Internazionalizzazione, Roma, FORMEZ, vol. 30, pp. 137-149 (ISSN 1723-1019)
    Link al documento: 10278/35284
  • DI MARIA E.; FINOTTO V.; MANGIAVACCHI L. (2007), Analisi del contesto: perché un progetto sull’e-Cluster? in AUTORI VARI, e-Cluster: L'evoluzione dei distretti produttivi, MILANO, Franco Angeli, pp. 15-39 (ISBN 9788846498502)
    Link al documento: 10278/20869
  • S. Micelli; V. Finotto (2007), Nuove figure professionali a sostegno dei processi di internazionalizzazione , Internazionalizzazione e nuove leve per la competitività, Roma, FORMEZ, vol. 69, pp. 81-91 (ISSN 1594-3658)
    Link al documento: 10278/34668
  • L. De Pietro; V. Finotto (2007), Reti e nuove tecnologie: strumenti per le politiche di internazionalizzazione , Internazionalizzazione e nuove leve per la competivitià, Roma, FORMEZ, vol. 69, pp. 123-133 (ISSN 1594-3658)
    Link al documento: 10278/35285
  • MICELLI S.; FINOTTO V. (2005), Il ruolo strategico del design nella competitività d’impresa , Design e creatività nel made in Italy. Proposte per i distretti industriali, MILANO, BRUNO MONDADORI, pp. 3-42 (ISBN 9788842498513)
    Link al documento: 10278/33795
  • BETTIOL M.; FINOTTO V.; LEGRENZI P. (2005), L’innovazione in azienda tra creatività e design , Design e creatività nel made in Italy, MILANO, BRUNO MONDADORI, pp. 45-75 (ISBN 9788842498513)
    Link al documento: 10278/36395
  • FINOTTO V.; FORTE A. (2005), Re-Use of Solutions and Open Source Software in Public Administrations , Online Citizenship. Emerging Technologies for European Cities, NEW YORK, Springer Science+Business Media, Inc., pp. 141-175 (ISBN 9780387234748)
    Link al documento: 10278/20870
Articolo in Atti di convegno
  • Chiara Grosso, Vladi Finotto, Christine Mauracher, Francesca Checchinato (2020), Configuration challenges for the “Made in Italy” Agri-food Industry , Proceedings of the 9th International Conference on Mass Customization and Personalization - Community of Europe (MCP-CE 2020), UNIVERSITY OF NOVI SAD – FACULTY OF TECHNICAL SCIENCES DEPARTMENT OF INDUSTRIAL ENGINEERING AND MANAGEMENT, Convegno: 9th International Conference on Mass Customization and Personalization - Community of Europe (MCP-CE 2020) (ISBN 978-86-6022-285-7)
    Link al documento: 10278/3735065
  • Vladi Finotto, christine mauracher, isabella procidano (2019), Socio-demographic factors and online shopping for food and beverage: an analysis of Italian consumers in VV.AA., 12th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business Business Management: Theories and Practices in a Dynamic Competitive Environment, Euromed Press, vol. 12, pp. 225-239, Convegno: THE 12TH ANNUAL EUROMED ACADEMY OF BUSINESS (ΕΜΑΒ) CONFERENCE Business Management Theories and Practices in a Dynamic Competitive Environment, September 18-20, 2019 (ISBN 978-9963-711-81-9)
    URL correlato Link al documento: 10278/3718599
  • Vladi Finotto; Atarah Bede Akorige (2018), Female entrepreneurship: a Navigation of the Field and Ways Forward , ISBE 2018 Conference Proceedings, Institute for Small Business and Entrepreneurship, Londra, Isbe - Institute for Small Business and Entrepreneurship, pp. 1-32, Convegno: ISBE 2018 Conference, Institute for Small Business and Entrepreneurship, 7-8 Novembre 2018 (ISBN 978-1-900862-31-8)
    URL correlato Link al documento: 10278/3708072
  • Bonazzi, R; Mizzau, L.; Finotto V. (2016), Director’s cut: exploring the hidden role of startup coaches , ISBE 2016 Conference Proceedings, Institute for Small Business and Entrepreneurship, BARNSLEY, Institute for Small Business and Entrepreneurship, pp. 1-12, Convegno: ISBE 2016 Conference Proceedings, Institute for Small Business and Entrepreneurship, ISBE Conference,, 27-28 October (ISBN 978-1-900862-29-5)
    Link al documento: 10278/3693124
  • Finotto V.; Mizzau L.; Bonesso S.; Comacchio A. (2014), Theorizing entrepreneurship: whither the context? A bibliometric analysis , Proceedings of the 37th ISBE Conference - Manchester, Londra, ISBE - Institute for Small Business and Entrepreneurship, pp. 1-18, Convegno: ISBE 2014 Conference, 5-6 novembre 2014 (ISBN 9781900862271)
    URL correlato Link al documento: 10278/3637294
  • M. Bettiol; E. Di Maria; V. Finotto; S. Micelli (2013), The hidden side of innovation: why tinkerers matter in DRUID, Proceedings of the 35th DRUID Celebration Conference 2013, Copenhagen, DRUID - Danish Research Unit on Industrial Dynamics, pp. 1-24, Convegno: 35th DRUID Celebration Conference 2013, June 17-19
    URL correlato Link al documento: 10278/31756
  • V. Finotto; A. Moretti (2013), UNVEILING THE FOUNDER EFFECT: A PROCESS-ORIENTED FRAMEWORK ON ENTREPRENEURIAL IMPRINTING in Strategic Management Society, Proceedings of the 33rd Strategic Management Society Annual Conference – Atlanta, Strategic Management Society, pp. 1-6, Convegno: 33rd Strategic Management Society Annual Conference, 28/08-01/10/2013
    URL correlato Link al documento: 10278/39860
  • BETTIOL M.; DI MARIA E.; FINOTTO V. (2012), Web 2.0 as a marketing tool: an investigation in the furniture industry in Andreani Jean-Claude, Collesei Umberto, Proceedings of 11th International Conference Marketing Trends, VENEZIA - PARIGI, Paris-Venice: Marketing Trends Association, pp. 1-31, Convegno: 11th International Conference Marketing Trends, 19/01/2012 -21/01/2012 (ISBN 9782953281132)
    Link al documento: 10278/30531
  • Bettiol M.; Finotto V. (2011), Expressing entrepreneurial visions: a sense-making perspective on entrepreneurial marketing in Andreani Jean-Claude, Collesei Umberto, Proceedings of the 10th International Conference Marketing Trends, Parigi-Venezia, Paris-Venice: Marketing Trends Association, pp. 1-29, Convegno: 10th International Conference Marketing Trends, 20-22/01/2011 (ISBN 9782953281125)
    Link al documento: 10278/28199
  • DE ROSSI A; FINOTTO V.; PICERNI A (2009), Doing business with open source: an analysis of Italian OSS firms in AA.VV., Proceedings of the 3rd FLOSS International Workshop on Free/Libre Open Source Software, Department of Economics University of Padua (Italy), July, 2-3, 2009, Padova, International Workshop on Free/Libre Open Source Software, Department of Economics University of Padua (Italy), pp. 1-34, Convegno: 3rd FLOSS International Workshop on Free/Libre Open Source Software, Department of Economics University of Padua (Italy), July, 2-3, 2009, July, 2-3, 2009
    Link al documento: 10278/39737
  • BETTIOL M.; FINOTTO V. (2009), The impact of web 2.0 technologies on marketing strategies: an exploratory study on SMEs in Made in Italy in Andreani Jean-Claude, Collesei, Umberto, Proceedings of 8th International Conference Marketing Trends, Parigi, Paris-Venice: Marketing Trends Association, pp. 1-34, Convegno: Marketing Trends, 8th International Congress, 16th-17th January, 2009 (ISBN 9782953281101)
    Link al documento: 10278/21854
Working paper
  • Vladi Finotto, Christine Mauracher, Isabella Procidano (2020), Factors influencing the use of e-commerce in agri-food sector: An analysis of Italian consumers , Dipartimento di Management, vol. 1 (ISSN 2239-2734)
    Link al documento: 10278/3724652
Rapporto di ricerca
  • M. Agostini; V. Finotto; M. Mancin; G. Trombini (2012), Rapporto sull'imprenditorialità giovanile nella Regione Veneto. Dimensioni del fenomeno, performance aziendali e prospettive di policy , Venezia, Regione Veneto, pp. 1-183
    Link al documento: 10278/36553
  • CORò G.; FINOTTO V.; SALMASI L. (2008), Il grado di apertura internazionale delle regioni , FORMEZ, vol. AA.VV. Le competenze della PA per l'internazionalizzazione
    Link al documento: 10278/25649
  • MICELLI S.; FINOTTO V. (2007), Nuove figure professionali a sostegno dei processi di internazionalizzazione , FORMEZ, vol. Rossi, A., Cenderello, A., (a cura di), (2007), Internazionalizzazione e nuove leve per la competitività
    Link al documento: 10278/25931
  • DE PIETRO L.; FINOTTO V. (2007), Reti e nuove tecnologie: strumenti per le politiche per l’internazionalizzazione , FORMEZ, vol. Rossi, A., Cenderello, A., (a cura di), (2007), Internazionalizzazione e nuove leve per la competitività
    Link al documento: 10278/26688