Publications catalogue

The Publications Catalogue of Ca’ Foscari Departments draw on the information provided by ARCA, the institutional open access research archive of the university.

Downloads
Remove filter

9776  publications

775 Books
609 Edition
0 Patent
3748 Article
3730 Book chapter
633 Conference proceeding
278 Other
Ot istorii literaturnykh institutsii k institutsional’noi istorii literatury

Dobrenko

(2022) in NOVOE LITERATURNOE OBOZRENIE, vol. 175, pp. 229-241 (ISSN 0869-6365) (Articolo su rivista)

Gossmekh: Stalinizm i komicheskoe

Dobrenko

(2022), Moscow, Novoe literaturnoe obozrenie (ISBN 9785444818367) (Monografia o trattato scientifico)

Il digitale come estensione della classe di lingua: pratiche collaborative nell'apprendimento della lingua francese a distanza e in presenza

Sofo G.; Senger M.

(2022) in ALTRE MODERNITÀ, vol. 27, pp. 83-97 (ISSN 2035-7680) (Articolo su rivista)

Sole della coscienza: Poetica I

Sofo, Giuseppe

(2022), Meltemi (ISBN 9788855196031) (Traduzione di Libro)

Pour une « langue-monde » : Évolution de la pensée sur les langues et les langages dans l’œuvre d’Édouard Glissant

Sofo, Giuseppe

(2022) in FRANCOSPHÈRES, vol. 11, pp. 71-83 (ISSN 2046-3839) (Articolo su rivista)

Emergenza, sperimentazione, programmazione: didattica ibrida e collaborativa nel sistema universitario

(a cura di) Sofo, Giuseppe

(2022) in Giuseppe Sofo, Serena Guarracino in ALTRE MODERNITÀ, Altre modernità, vol. 27 (ISSN 2035-7680) (Curatela)

I bagliori del pensiero di Glissant

Sofo, Giuseppe

(2022) in Edouard Glissant, Sole della coscienza: Poetica I, Meltemi, pp. 85-107 (ISBN 9788855193764) (Articolo su libro)

Traduction et genre : la rencontre des marges

Sofo, Giuseppe

(2022), Dictionnaire du genre en traduction, LEGS (Voce in dizionario/enciclopedia)

"Latent in Darkness". La Guida di Ruskin all'Accademia di Belle Arti di Venezia

Sdegno, Emma

(2022), Dal Buio alla luce. Scrittori nei musei prima della luc elettrica 1798-1898, Venezia, Società Dante Alighieri, pp. 121-133, Convegno: From Darkness to Light. Writers in Museums 1798-1898, Venezia, 2016 (ISBN 9788899851163) (Articolo in Atti di convegno)

State Laughter: Populism, Stalinist Culture, and the Construction of the Soviet Subject

Dobrenko

(2022), Oxford, Oxford University Press (ISBN 9780198840411) (Monografia o trattato scientifico)

Alle donne portoghesi

De Castro Osorio, Ana; Castagna, Vanessa

(2022), Padova, Linea edizioni (ISBN 9788831499736) (Traduzione di Libro)

Révisions transatlantiques : une expérience de télécollaboration entre l’Université Ca’ Foscari et Bentley University

Yannick Hamon

(2022) in ALTRE MODERNITÀ, vol. 27, pp. 1-98 (ISSN 2035-7680) (Articolo su rivista)

M. Cvetaeva, Ultimi versi. 1938-1941, trad. di P. Napolitano, Voland, Roma 2021, pp. 149.

Farsetti, A

(2022) in STUDI SLAVISTICI, vol. 19, pp. 348-350 (ISSN 1824-761X) (Recensione in rivista)

Gênero e poder no processo migratório italiano no Rio Grande do Sul: um estudo de caso na ex-colônia de Conde d'Eu

Beneduzi, Luis Fernando

(2022), Imigração e emigração: balanço historiográfico da imigração italiana no Rio Grande do Sul, Caxias do Sul, Editora da Universidade de Caxias do Sul - Educs, pp. 369-397 (ISBN 978-65-5807-186-0) (Articolo su libro)

“Le madri d’Italia”: um retrato da participação feminina nas comemorações dos Cinquenta anos da imigração italiana (Rio Grande do Sul, 1925)

Beneduzi, Luis Fernando

(2022) in CONFLUENZE, vol. 14, pp. 195-222 (ISSN 2036-0967) (Articolo su rivista)

“Learner profiles and attitudes towards accent in the foreign language: the role of language backgrounds in the interpretation of data from the survey”,

Jamet Marie-Christine

(2022), Accents and pronunciation. Attitudes of Italian University Students of languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. 3-32 (ISBN 978-88-6969-629-9) (ISSN 2610-9549) (Articolo su libro)

L’autonomia dello studente nella scuola orizzontale.

Menegale, Marcella

(2022), Per una scuola orizzontale. Sfide e scenari per l'innovazione nell'insegnamento., Pearson, pp. 150-160 (ISBN 9788893790970) (Articolo su libro)

Inclusività nella lingua italiana: come e perché. Fondamenti teorici e proposte operative

Giusti, Giuliana

(2022) in DEP. DEPORTATE, ESULI, PROFUGHE, vol. 48, pp. 1-19 (ISSN 1824-4483) (Articolo su rivista)

Variation in the Occurrence and Interpretation of Articles in Malagasy: A Comparison with Italian

Paul, Ileana; Giusti, Giuliana; Lebani, Gianluca E.

(2022) in LANGUAGES, vol. 7, pp. 202-214 (ISSN 2226-471X) (Articolo su rivista)

EL RELATO DE UN JOVEN CUERPO MUERTO: “ESA MUJER” DE RODOLFO WALSH Y “EL ÚNICO PRIVILEGIADO” DE RODRIGO FRESÁN

regazzoni susanna

(2022), Mundos del hispanismo una cartografía para el siglo XXI : AIH Jerusalén 2019, Iberoamericana Vervuert, pp. 1-7 (ISBN 978-84-9192-282-7) (Articolo su libro)

Introduction

David Newbold; Peter Paschke

(2022), Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. ix-xviii (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549) (Breve introduzione)

Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages

(a cura di) David Newbold; Peter Paschke

(2022) in David Newbold; Peter Paschke, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23 (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549) (Curatela)

La disposition des "Lettres amoureuses" d’Étienne Pasquier au fil de leurs rééditions : entre épistolographie et autobiographie d’écrivain

Magda Campanini

(2022) in IL CONFRONTO LETTERARIO, vol. 77, pp. 59-78 (ISSN 0394-994X) (Articolo su rivista)

Verbos parasintéticos en español y sus equivalentes en italiano: simetrías, correspondencias e implicaciones teóricas

DEL BARRIO DE LA ROSA, Florencio

(2022) in ARTIFARA, vol. 22, pp. 219-235 (ISSN 1594-378X) (Articolo su rivista)

Students' attitudes towards foreign accents: general motivation, the attainability of native-like pronunciation, and identity issues

Pavel Duryagin; Elena Dal Maso

(2022), Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. 33-62 (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549) (Articolo su libro)

Dialecticizing Realism: Aesthetics, Forms, and the European Bildungsroman

Stefano Ercolino

(2022) in NEOHELICON, vol. 49, pp. 719-738 (ISSN 1588-2810) (Articolo su rivista)

Libertà, gabbie, vie d'uscita. Letteratura scandinava della modernità e della città: 1866-1898

Massimo Ciaravolo

(2022), Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Venice University Press, vol. Vol. 1 della collana Scandinavica venetiana - https://edizionicafoscari.unive.it/it/edizioni4/collane/scandinavica-venetiana/, pp. 1-400 (ISBN 978-88-6969-600-8; 978-88-6969-601-5) (Monografia o trattato scientifico)

Alice and the Others: Reflecting on Intercultural Communication Through Literature

Battaglia Sveva

(2022), Understanding Identity and Cultural Production in Language and Literature, London, Macro World Publishing, pp. 33-48 (ISBN 9798839772038) (Articolo su libro)

Textus. English studies in Italy (2021). Vol. 34/3: Environmental humanities and english literary studies : facing the crisis of the immagination

(a cura di) shaul bassi; Emma Mason

(2022) in TEXTUS, Roma, Carocci editore Spa, vol. 34 (ISBN 9788829008988) (ISSN 1824-3967) (Curatela)

Recusas e (in)submissòes de um Unicórnio em metamorfose.

Mônica Simas

(2022) in ALVES, Ida; FRIAS, Joana Matos; SIMAS, Mônica, Revistas de Poesia: Brasil, Moçambique e Portugal, Niterói, PPG Estudos de Literatura UFF / Print Letras CAPES - Letra 1, vol. 1, pp. 317-335 (ISBN 978-65-87422-21-3) (Articolo su libro)

Literary Critique, Modernism and the Transformation of Theory

Mitrano, Mena

(2022), Edinburgo, Edinburgh University Press (ISBN 9781399513227) (Monografia o trattato scientifico)

La liaison chez les apprenants italophones de FLE : premiers résultats de l’analyse de conversations libres (projet IPFC Italie)

Marie-Christine Jamet ; Michela Murano

(2022) in RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA, vol. XXII, pp. 93-111 (ISSN 1592-1328) (Articolo su rivista)

Afterword: The Ghetto After the Plague

BASSI, SHAUL

(2022), The Venice Ghetto: A Memory Space that Travels, Amherst, MA, University of Massachusetts Press, pp. 228-240 (ISBN 9781613768907; 9781625346148) (Prefazione/Postfazione)

Vasileios Petrogiannis, European Mobility and Spatial Belongings: Greek and Latvian Migrants in Sweden (Stockholm: Elanders, 2020)

PETRI Rolf

(2022) in HISTOREIN, vol. 20, pp. 1-2 (ISSN 2241-2816) (Recensione in rivista)

Prefazione

PETRI Rolf

(2022), Sulle tracce della comunità immaginata: identità ed istituzioni nell'Europa degli stati nazionali, Milano, Unicopli, pp. 7-13 (ISBN 9788840022376) (Prefazione/Postfazione)

Reseña de Leonardo Ordoñez Díaz, Ríos que cantan, árboles que lloran. Imágenes de la selva en la narrativa hispanoamericana

Santiago Alarcon-Tobon,

(2022) in ARTIFARA, vol. 22 (ISSN 1594-378X) (Recensione in rivista)

Historia y análisis de la voz de Miguel Hernández en la «Canción del esposo soldado»

alessandro mistrorigo

(2022) in POÉTICAS, vol. 15, pp. 171-192 (ISSN 2445-4257) (Articolo su rivista)

Speech acts, discourse, and clause type

Alice Corr; Nicola Munaro

(2022), The Cambridge Handbook of Romance Linguistics, Cambridge, Cambridge University Press, pp. 728-762 (ISBN 9781108485791) (Articolo su libro)

Formazione e autoformazione dei docenti di lingue

Serragiotto G.

(2022) in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 11, pp. 345-356 (ISSN 2280-6792) (Articolo su rivista)

Perceptual, Affective and Cognitive Factors of L2 Pronunciation and Foreign Accent. A Survey with Italian University Students Majoring in Languages

Arroyo Hernández, Ignacio; Paschke, Peter

(2022), Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. 63-122 (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549) (Articolo su libro)

Developing Multiliteracies Through Digital Storytelling. A Case Study of Learners of Italian as a Foreign Language

Ilaria Compagnoni

(2022) in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 11, pp. 225-244 (ISSN 2280-6792) (Articolo su rivista)

A new Training Model for Teachers of Italian as a FL: the A. L. I. Project

Maugeri G., Serragiotto G.

(2022) in INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS, vol. 14, pp. 1-16 (ISSN 1948-5425) (Articolo su rivista)

Il lessico specialistico nella metodologia CLIL

Maugeri G., Serragiotto G.

(2022), Insegnare il lessico, Atene, Edilingua, pp. 72-80 (ISBN 979-12-5980-154-8) (Articolo su libro)

Sulle due traduzioni ottocentesche della Parabola del Figliol Prodigo in mòcheno: confronto e osservazioni preliminari

Cognola, Federica

(2022), Lingue minoritarie e ricerca linguistica, Forum, pp. 11-46 (ISBN 978-88-3283-343-0) (Articolo su libro)

Collaboration in the Present and in the Future: Where do we go from Here?

Mirella Agorni

(2022), Collaboration in Translation: from Training to Platforms and Publishing, Napoli, Paolo Loffredo, vol. 21, pp. 25-42 (ISBN 979-12-81068-04-9) (ISSN 2611-1349) (Articolo su libro)

Corporate Website Translation and Effective Communication Strategies. The Costs of Language Deficiencies

mirella agorni

(2022) in LINGUE E LINGUAGGI, vol. 52, pp. 31-44 (ISSN 2239-0359) (Articolo su rivista)

Collaboration in Translation: From Training to Platforms and Publishing

(a cura di) Mirella Agorni; De Bonis

(2022) in Mirella Agorni; Giuseppe De Bonis, Napoli, Paolo Loffredo, vol. 21, pp. 5-219 (ISBN 979-12-81068-04-9) (ISSN 2611-1349) (Curatela)

Ambienti di apprendimento in presenza e a distanza e autonomia dello studente: due corsi di intercomprensione a confronto

Menegale M.

(2022) in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 3, pp. 163-178 (ISSN 0033-9725) (Articolo su rivista)