Publications catalogue
The Publications Catalogue of Ca’ Foscari Departments draw on the information provided by ARCA, the institutional open access research archive of the university.
- User guide

700 K
9776 publications
| 775 | Books | ||
| 609 | Edition | ||
| 0 | Patent | ||
| 3748 | Article | ||
| 3730 | Book chapter | ||
| 633 | Conference proceeding | ||
| 278 | Other |
Ot istorii literaturnykh institutsii k institutsional’noi istorii literatury
Dobrenko
(2022) in NOVOE LITERATURNOE OBOZRENIE, vol. 175, pp. 229-241 (ISSN 0869-6365)
(Articolo su rivista)
Gossmekh: Stalinizm i komicheskoe
Dobrenko
(2022), Moscow, Novoe literaturnoe obozrenie (ISBN 9785444818367)
(Monografia o trattato scientifico)
Il digitale come estensione della classe di lingua: pratiche collaborative nell'apprendimento della lingua francese a distanza e in presenza
Sofo G.; Senger M.
(2022) in ALTRE MODERNITÀ, vol. 27, pp. 83-97 (ISSN 2035-7680)
(Articolo su rivista)
Emergenza, sperimentazione, programmazione: didattica ibrida e collaborativa nel sistema universitario / Urgence, expérimentation, programmation : didactique hybride et collaborative dans le système universitaire
Guarracino S.; Sofo G.
(2022) in ALTRE MODERNITÀ, vol. 27, pp. I-LIV (ISSN 2035-7680)
(Articolo su rivista)
Sole della coscienza: Poetica I
Sofo, Giuseppe
(2022), Meltemi (ISBN 9788855196031)
(Traduzione di Libro)
Pour une « langue-monde » : Évolution de la pensée sur les langues et les langages dans l’œuvre d’Édouard Glissant
Sofo, Giuseppe
(2022) in FRANCOSPHÈRES, vol. 11, pp. 71-83 (ISSN 2046-3839)
(Articolo su rivista)
Emergenza, sperimentazione, programmazione: didattica ibrida e collaborativa nel sistema universitario
(a cura di) Sofo, Giuseppe
(2022) in Giuseppe Sofo, Serena Guarracino in ALTRE MODERNITÀ, Altre modernità, vol. 27 (ISSN 2035-7680)
(Curatela)
I bagliori del pensiero di Glissant
Sofo, Giuseppe
(2022) in Edouard Glissant, Sole della coscienza: Poetica I, Meltemi, pp. 85-107 (ISBN 9788855193764)
(Articolo su libro)
Traduction et genre : la rencontre des marges
Sofo, Giuseppe
(2022), Dictionnaire du genre en traduction, LEGS
(Voce in dizionario/enciclopedia)
"Latent in Darkness". La Guida di Ruskin all'Accademia di Belle Arti di Venezia
Sdegno, Emma
(2022), Dal Buio alla luce. Scrittori nei musei prima della luc elettrica 1798-1898, Venezia, Società Dante Alighieri, pp. 121-133, Convegno: From Darkness to Light. Writers in Museums 1798-1898, Venezia, 2016 (ISBN 9788899851163)
(Articolo in Atti di convegno)
State Laughter: Populism, Stalinist Culture, and the Construction of the Soviet Subject
Dobrenko
(2022), Oxford, Oxford University Press (ISBN 9780198840411)
(Monografia o trattato scientifico)
Intonacija obščego voprosa s neopredelennym mestoimeniem v proiznošenii italʹjancev, izučajuščich russkij jazyk (Articolo in rivista, in russo, titolo in inglese: Intonation of polar questions with indefinite pronouns produced by Italian learners of Russian)
Duryagin, Pavel
(2022) in RUSSKIJ JAZYK ZA RUBEZOM, vol. 4, pp. 72-81 (ISSN 0131-615X)
(Articolo su rivista)
Alle donne portoghesi
De Castro Osorio, Ana; Castagna, Vanessa
(2022), Padova, Linea edizioni (ISBN 9788831499736)
(Traduzione di Libro)
Révisions transatlantiques : une expérience de télécollaboration entre l’Université Ca’ Foscari et Bentley University
Yannick Hamon
(2022) in ALTRE MODERNITÀ, vol. 27, pp. 1-98 (ISSN 2035-7680)
(Articolo su rivista)
M. Cvetaeva, Ultimi versi. 1938-1941, trad. di P. Napolitano, Voland, Roma 2021, pp. 149.
Farsetti, A
(2022) in STUDI SLAVISTICI, vol. 19, pp. 348-350 (ISSN 1824-761X)
(Recensione in rivista)
Gênero e poder no processo migratório italiano no Rio Grande do Sul: um estudo de caso na ex-colônia de Conde d'Eu
Beneduzi, Luis Fernando
(2022), Imigração e emigração: balanço historiográfico da imigração italiana no Rio Grande do Sul, Caxias do Sul, Editora da Universidade de Caxias do Sul - Educs, pp. 369-397 (ISBN 978-65-5807-186-0)
(Articolo su libro)
“Le madri d’Italia”: um retrato da participação feminina nas comemorações dos Cinquenta anos da imigração italiana (Rio Grande do Sul, 1925)
Beneduzi, Luis Fernando
(2022) in CONFLUENZE, vol. 14, pp. 195-222 (ISSN 2036-0967)
(Articolo su rivista)
“Learner profiles and attitudes towards accent in the foreign language: the role of language backgrounds in the interpretation of data from the survey”,
Jamet Marie-Christine
(2022), Accents and pronunciation. Attitudes of Italian University Students of languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. 3-32 (ISBN 978-88-6969-629-9) (ISSN 2610-9549)
(Articolo su libro)
L’autonomia dello studente nella scuola orizzontale.
Menegale, Marcella
(2022), Per una scuola orizzontale. Sfide e scenari per l'innovazione nell'insegnamento., Pearson, pp. 150-160 (ISBN 9788893790970)
(Articolo su libro)
Inclusività nella lingua italiana: come e perché. Fondamenti teorici e proposte operative
Giusti, Giuliana
(2022) in DEP. DEPORTATE, ESULI, PROFUGHE, vol. 48, pp. 1-19 (ISSN 1824-4483)
(Articolo su rivista)
Variation in the Occurrence and Interpretation of Articles in Malagasy: A Comparison with Italian
Paul, Ileana; Giusti, Giuliana; Lebani, Gianluca E.
(2022) in LANGUAGES, vol. 7, pp. 202-214 (ISSN 2226-471X)
(Articolo su rivista)
EL RELATO DE UN JOVEN CUERPO MUERTO: “ESA MUJER” DE RODOLFO WALSH Y “EL ÚNICO PRIVILEGIADO” DE RODRIGO FRESÁN
regazzoni susanna
(2022), Mundos del hispanismo una cartografía para el siglo XXI : AIH Jerusalén 2019, Iberoamericana Vervuert, pp. 1-7 (ISBN 978-84-9192-282-7)
(Articolo su libro)
Introduction
David Newbold; Peter Paschke
(2022), Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. ix-xviii (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549)
(Breve introduzione)
Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages
(a cura di) David Newbold; Peter Paschke
(2022) in David Newbold; Peter Paschke, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23 (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549)
(Curatela)
La disposition des "Lettres amoureuses" d’Étienne Pasquier au fil de leurs rééditions : entre épistolographie et autobiographie d’écrivain
Magda Campanini
(2022) in IL CONFRONTO LETTERARIO, vol. 77, pp. 59-78 (ISSN 0394-994X)
(Articolo su rivista)
Verbos parasintéticos en español y sus equivalentes en italiano: simetrías, correspondencias e implicaciones teóricas
DEL BARRIO DE LA ROSA, Florencio
(2022) in ARTIFARA, vol. 22, pp. 219-235 (ISSN 1594-378X)
(Articolo su rivista)
Students' attitudes towards foreign accents: general motivation, the attainability of native-like pronunciation, and identity issues
Pavel Duryagin; Elena Dal Maso
(2022), Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. 33-62 (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549)
(Articolo su libro)
Dialecticizing Realism: Aesthetics, Forms, and the European Bildungsroman
Stefano Ercolino
(2022) in NEOHELICON, vol. 49, pp. 719-738 (ISSN 1588-2810)
(Articolo su rivista)
Libertà, gabbie, vie d'uscita. Letteratura scandinava della modernità e della città: 1866-1898
Massimo Ciaravolo
(2022), Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Venice University Press, vol. Vol. 1 della collana Scandinavica venetiana - https://edizionicafoscari.unive.it/it/edizioni4/collane/scandinavica-venetiana/, pp. 1-400 (ISBN 978-88-6969-600-8; 978-88-6969-601-5)
(Monografia o trattato scientifico)
Alice and the Others: Reflecting on Intercultural Communication Through Literature
Battaglia Sveva
(2022), Understanding Identity and Cultural Production in Language and Literature, London, Macro World Publishing, pp. 33-48 (ISBN 9798839772038)
(Articolo su libro)
Textus. English studies in Italy (2021). Vol. 34/3: Environmental humanities and english literary studies : facing the crisis of the immagination
(a cura di) shaul bassi; Emma Mason
(2022) in TEXTUS, Roma, Carocci editore Spa, vol. 34 (ISBN 9788829008988) (ISSN 1824-3967)
(Curatela)
Recusas e (in)submissòes de um Unicórnio em metamorfose.
Mônica Simas
(2022) in ALVES, Ida; FRIAS, Joana Matos; SIMAS, Mônica, Revistas de Poesia: Brasil, Moçambique e Portugal, Niterói, PPG Estudos de Literatura UFF / Print Letras CAPES - Letra 1, vol. 1, pp. 317-335 (ISBN 978-65-87422-21-3)
(Articolo su libro)
Literary Critique, Modernism and the Transformation of Theory
Mitrano, Mena
(2022), Edinburgo, Edinburgh University Press (ISBN 9781399513227)
(Monografia o trattato scientifico)
La liaison chez les apprenants italophones de FLE : premiers résultats de l’analyse de conversations libres (projet IPFC Italie)
Marie-Christine Jamet ; Michela Murano
(2022) in RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA, vol. XXII, pp. 93-111 (ISSN 1592-1328)
(Articolo su rivista)
Afterword: The Ghetto After the Plague
BASSI, SHAUL
(2022), The Venice Ghetto: A Memory Space that Travels, Amherst, MA, University of Massachusetts Press, pp. 228-240 (ISBN 9781613768907; 9781625346148)
(Prefazione/Postfazione)
Vasileios Petrogiannis, European Mobility and Spatial Belongings: Greek and Latvian Migrants in Sweden (Stockholm: Elanders, 2020)
PETRI Rolf
(2022) in HISTOREIN, vol. 20, pp. 1-2 (ISSN 2241-2816)
(Recensione in rivista)
Prefazione
PETRI Rolf
(2022), Sulle tracce della comunità immaginata: identità ed istituzioni nell'Europa degli stati nazionali, Milano, Unicopli, pp. 7-13 (ISBN 9788840022376)
(Prefazione/Postfazione)
Reseña de Leonardo Ordoñez Díaz, Ríos que cantan, árboles que lloran. Imágenes de la selva en la narrativa hispanoamericana
Santiago Alarcon-Tobon,
(2022) in ARTIFARA, vol. 22 (ISSN 1594-378X)
(Recensione in rivista)
Historia y análisis de la voz de Miguel Hernández en la «Canción del esposo soldado»
alessandro mistrorigo
(2022) in POÉTICAS, vol. 15, pp. 171-192 (ISSN 2445-4257)
(Articolo su rivista)
Speech acts, discourse, and clause type
Alice Corr; Nicola Munaro
(2022), The Cambridge Handbook of Romance Linguistics, Cambridge, Cambridge University Press, pp. 728-762 (ISBN 9781108485791)
(Articolo su libro)
Formazione e autoformazione dei docenti di lingue
Serragiotto G.
(2022) in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 11, pp. 345-356 (ISSN 2280-6792)
(Articolo su rivista)
Perceptual, Affective and Cognitive Factors of L2 Pronunciation and Foreign Accent. A Survey with Italian University Students Majoring in Languages
Arroyo Hernández, Ignacio; Paschke, Peter
(2022), Accents and Pronunciation. Attitudes of Italian University Students of Languages, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 23, pp. 63-122 (ISBN 978-88-6969-629-9; 978-88-6969-628-2) (ISSN 2610-9549)
(Articolo su libro)
Developing Multiliteracies Through Digital Storytelling. A Case Study of Learners of Italian as a Foreign Language
Ilaria Compagnoni
(2022) in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 11, pp. 225-244 (ISSN 2280-6792)
(Articolo su rivista)
A new Training Model for Teachers of Italian as a FL: the A. L. I. Project
Maugeri G., Serragiotto G.
(2022) in INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS, vol. 14, pp. 1-16 (ISSN 1948-5425)
(Articolo su rivista)
Il lessico specialistico nella metodologia CLIL
Maugeri G., Serragiotto G.
(2022), Insegnare il lessico, Atene, Edilingua, pp. 72-80 (ISBN 979-12-5980-154-8)
(Articolo su libro)
Sulle due traduzioni ottocentesche della Parabola del Figliol Prodigo in mòcheno: confronto e osservazioni preliminari
Cognola, Federica
(2022), Lingue minoritarie e ricerca linguistica, Forum, pp. 11-46 (ISBN 978-88-3283-343-0)
(Articolo su libro)
Collaboration in the Present and in the Future: Where do we go from Here?
Mirella Agorni
(2022), Collaboration in Translation: from Training to Platforms and Publishing, Napoli, Paolo Loffredo, vol. 21, pp. 25-42 (ISBN 979-12-81068-04-9) (ISSN 2611-1349)
(Articolo su libro)
Corporate Website Translation and Effective Communication Strategies. The Costs of Language Deficiencies
mirella agorni
(2022) in LINGUE E LINGUAGGI, vol. 52, pp. 31-44 (ISSN 2239-0359)
(Articolo su rivista)
Collaboration in Translation: From Training to Platforms and Publishing
(a cura di) Mirella Agorni; De Bonis
(2022) in Mirella Agorni; Giuseppe De Bonis, Napoli, Paolo Loffredo, vol. 21, pp. 5-219 (ISBN 979-12-81068-04-9) (ISSN 2611-1349)
(Curatela)
Ambienti di apprendimento in presenza e a distanza e autonomia dello studente: due corsi di intercomprensione a confronto
Menegale M.
(2022) in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 3, pp. 163-178 (ISSN 0033-9725)
(Articolo su rivista)