Publications catalogue
The Publications Catalogue of Ca’ Foscari Departments draw on the information provided by ARCA, the institutional open access research archive of the university.
- User guide

700 K
9792 publications
| 779 | Books | ||
| 609 | Edition | ||
| 0 | Patent | ||
| 3766 | Article | ||
| 3718 | Book chapter | ||
| 640 | Conference proceeding | ||
| 280 | Other |
Los vestigios del concepto de “guerra justa” del autoritarismo militar brasileño en el discurso bolsonarista sobre el enemigo
Luis Fernando Beneduzi
(2025) in CONFLUENZE, vol. 17, pp. 109-132 (ISSN 2036-0967)
(Articolo su rivista)
Análisis de libros ilustrados de no ficción de una biblioteca pública de Italia
Giuseppe Trovato; Salvador Gutiérrez Molero; Hugo Heredia Ponce
(2025) in PERIFERIA, vol. 17, pp. 1-21 (ISSN 1984-9540)
(Articolo su rivista)
The Spanish organizers por un lado, por otro lado and discursive overmarking: An experimental study
Laura, Nadal Sanchis; Iria, Bello Viruega; Iban, Mañas Navarrete
(2025) in JOURNAL OF PRAGMATICS, vol. 239, pp. 117-129 (ISSN 0378-2166)
(Articolo su rivista)
La fisura imperfecta. Estéticas poéticas y articulaciones neoliberales en Chile (1982-1986)
Consolaro, Maria Rita
(2025), Baden-Baden, Georg Olms (ISBN 9783487171036)
(Monografia o trattato scientifico)
What are your values?
Paola Crisma; Giulia Fabbris; Giuseppe Longobardi; Cristina Guardiano
(2025) in JOURNAL OF HISTORICAL SYNTAX, vol. 9 (ISSN 2163-6001)
(Articolo su rivista)
Museums as Sites of Transformative Foreign Language Learning Beyond the Classroom
Fazzi, Fabiana
(2025), Palgrave Macmillan (ISSN 2946-2932)
(Monografia o trattato scientifico)
Attitudes of Humanities Students and Aspiring Teachers Toward Quantitative Educational Research: An Introductory Study
Banzato Monica
(2025), BOOK OF PROCEEDINGS ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, Bergamo, Università degli studi di Bergamo, vol. 1, pp. 146-151, Convegno: ATEE Spring Conference 2024, Bergamo, May 29th – June 1st, 2024 (ISBN 978-88-97253-27-3)
(Articolo in Atti di convegno)
SOCIAL NETWORK SITES AS BRIDGES OR BARRIERS? INTERCULTURAL ADAPTATION AND DIGITAL ACCULTURATION OF MIGRANT ADOLESCENTS
Banzato Monica
(2025) in GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA, vol. 9 (ISSN 2532-3296)
(Articolo su rivista)
Francesca Lazzarin, "Tra le luci e le ombre di Pietrogrado: la casa editrice Vsemirnaja literatura come istituzione culturale dei primi anni sovietici", Alessandria, Edizioni dell’Orso, 2024, 314 p.
Alessandro FARSETTI
(2025) in RUSSICA ROMANA, vol. 32, pp. 149-151 (ISSN 1128-6377)
(Recensione in rivista)
“Safe Holidays” in Veneto. A Multimodal Discourse Analysis of Health-related Information in Institutional Tourist Webpages.
Daniela Cesiri; Katia Peruzzo
(2025) in IPERSTORIA, vol. 25, pp. 405-425 (ISSN 2281-4582)
(Articolo su rivista)
I problemi sanitari negli anni Quaranta del Settecento
Giulia Delogu
(2025), Casanova in viaggio. Porti e approdi dall'Adriatico al Levante: Trieste, l'Istria, Fiume e la Dalmazia, Trieste, Irci - Libreria antiquaria Drogheria 28, pp. 100-103 (ISBN 9788896925614)
(Schede di Catalogo, repertorio o corpus)
Marcella Solinas. Islas de palabras. Cuba y el Caribe en traducción.
Consolaro, Maria Rita
(2025) in RASSEGNA IBERISTICA, vol. 48, pp. 217-220 (ISSN 2037-6588)
(Recensione in rivista)
Riflessi adriatici
Giulia Delogu
(2025), Casanova in viaggio. Porti e approdi dall'Adriatico al Levante: Trieste, l'Istria, Fiume e la Dalmazia, Trieste, Irci - Libreria antiquaria Drogheria 28, pp. 182-183 (ISBN 9788896925614)
(Schede di Catalogo, repertorio o corpus)
Shifting Strategies in Communicating Italy Abroad: A Multimodal Analysis of Italian Tourism Brochures from 1919-1959
Viviana Mauro
(2025) in ALTRE MODERNITÀ, vol. Special Issue, pp. 30-45 (ISSN 2035-7680)
(Articolo su rivista)
Autonomia motivazionale e partecipazione scolastica: decision-making ed effetti dell’esperienza migratoria diretta e indiretta
Mustafa Marchych
(2025), Progettare futuri possibili. Pluralismo dei Paradigmi e Tras-Formazione, Lecce, Pensa Multimedia, pp. 485-495 (ISBN 9791255682714)
(Articolo su libro)
Alunni di origine cinese nella scuola italiana: realtà, approcci, riflessioni
Silvia Scolaro
(2025) in ITALIANO A SCUOLA, vol. 7 (ISSN 2704-8128)
(Articolo su rivista)
La traducción como herramienta pedagógica en ELE: un estudio de caso con estudiantes universitarios italófonos de mediación lingüística sobre las perífrasis verbales
Giuseppe Trovato
(2025) in STUDI DI GLOTTODIDATTICA, vol. 10, pp. 44-56 (ISSN 1970-1861)
(Articolo su rivista)
Reseña de A. Gargano, Con aprendido canto: tradiciones poéticas y perspectivas ideológicas en el cancionero amoroso de Garcilaso de la Vega, Madrid-Frankfurt, Iberoamericana-Vervuert, 2023.
Adrián J. Sáez
(2025) in ARTE NUEVO, vol. 12, pp. 506-509 (ISSN 2297-2692)
(Recensione in rivista)
Casanova e suo fratello Giovanni Battista: intrecci d'arte fra Dresda e il casino di Murano
Antonio Trampus
(2025), I Casanova. Una famiglia d'arte nel secolo XVIII, Bologna, Pàtron Editore, pp. 87-106 (ISBN 978-88-555-3661-5)
(Articolo su libro)
NOUN PHRASES IN THE INTERLANGUAGE OF CHINESE UNIVERSITY STUDENTS LEARNING ITALIAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE: A CORPUS STUDY
Silvia Scolaro
(2025) in ITALIANO LINGUADUE, vol. 16 (2) (ISSN 2037-3597)
(Articolo su rivista)
Communicating Food to Children. Linguistic and Socio-Cultural Perspectives
Daniela Cesiri
(2025), New York, Routledge, pp. 1-174 (ISBN 9781032394350)
(Monografia o trattato scientifico)
Les cas du casuiste. Valéry préfacier
Zanetta, J.
(2025) in ANNALI DI CA' FOSCARI. SERIE OCCIDENTALE, vol. 59, pp. 311-322 (ISSN 2499-2232)
(Articolo su rivista)
Dall'erudizione all'amministrazione. Il vicentino Agostino Vivorio e le reti sociali dei saperi (1743-1822)
Tommaso Scaramella
(2025), Milano, FrancoAngeli, pp. 1-208 (ISBN 9788835173311) (ISSN 2465-3373)
(Monografia o trattato scientifico)
En tiempos de desobedientes, las princesas se van extinguiendo
Susanna Regazzoni
(2025), "La lectura convirtió el sueño en vida y la vida en sueño..." Estudios en homenaje a Domenico Antonio Cusato, Visor Libros, pp. 335-343 (ISBN 978-84-9895-563-7)
(Articolo su libro)
Entre el bisturí y el puñal. Jorge Luis Borges
Regazzoni, Susanna
(2025), Hipócrates y sus artificios. Enfermedad, medicina y narración en las literaturas y culturas hispánicas e hispanoamericanas, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, pp. 112-123 (ISBN 978-88-6969-939-9)
(Articolo su libro)
"Students’ perceptions of cross-linguistic transfer of language learning strategies through multilingual education"
Spaliviero Camilla
(2025) in INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM, vol. -, pp. 1-23 (ISSN 1747-7530)
(Articolo su rivista)
Making Germanic Cultural Heritage accessible to students: a proposal for a case study
Chiara De Bastiani; Giulia Fabbris
(2025), Diversity, Equity, and Inclusion: Challenges and Opportunities for Digital Humanities in the Age of Artificial Intelligence, Proceedings del XIV Convegno Annuale AIUCD, Verona 11-13 giugno 2025, Università di Verona. in UMANISTICA DIGITALE, Bologna, AlmaDL, pp. 485-491, Convegno: XIV Convegno Annuale AIUCD (ISBN 978-88-942535-9-7) (ISSN 2532-8816)
(Articolo in Atti di convegno)
Modelling a bibliographic ontology of imperial diplomas: updates from the OntoVE Knowledge Base|Modellazione di un’ontologia bibliografica per diplomi imperiali: aggiornamenti dalla Base di Conoscenza OntoVE
De Bastiani C.
(2025) in UMANISTICA DIGITALE, vol. 2025, pp. 145-164 (ISSN 2532-8816)
(Articolo su rivista)
“Meriti dei padri” o “doti dei figli”? I regolamenti del Collegio Ghislieri tra saperi e politica (1767-1862)
Giulia Delogu
(2025), Come-Pavia, Ibis
(Monografia o trattato scientifico)
Eating Under Water: Speculative Jewish Gastronomy in Venice
Bassi Shaul
(2025), Stories Come to Matter: Water, Food, and other Entanglements, Venezia, Edizioni Ca'Foscari, vol. 39, pp. 99-111 (ISBN 9788869699061) (ISSN 2610-8844)
(Articolo su libro)
Giacomo Casanova: il mito di un avventuriero
Antonio Trampus
(2025), Roma, Carocci, pp. 1-170 (ISBN 978-88-290-2910-5)
(Monografia o trattato scientifico)
Giacomo Casanova - La mia fuga dai Piombi - Postfazione
(a cura di) Antonio Trampus
(2025) in Giacomo Casanova, Vittorio Veneto, De Bastiani - Il Gazzettino, pp. 227-230 (ISBN 978-88-8466-911-7)
(Curatela)
Il mondo segreto di un’infanzia nella Ddr
Marta Rosso
(2025) in L'INDICE DEI LIBRI DEL MESE, vol. 1/XLI, pp. 19-19 (ISSN 0393-3903)
(Recensione in rivista)
«Nada todo es nada»: Quevedo en la poesía de Miguel Hernández (una revisión)
Adrián J. Sáez
(2025), «Llamo a los poetas»: Miguel Hernández y sus maestros literarios, Jaén, Universidad de Jaén, pp. 257-281
(Articolo su libro)
Louis Bromfield, Age Anxiety, and the End of the American Expatriate
francescato
(2025) in OLTREOCEANO, vol. 23, pp. 37-48 (ISSN 1973-9370)
(Articolo su rivista)
La variación gramático-léxica del español ecuatoguineano
DEL BARRIO DE LA ROSA, Florencio
(2025), Enciclopedia concisa de los dialectos del español en el mundo, Wiley, pp. 901-909 (ISBN 9781119909088)
(Articolo su libro)
Socio-Political Agents of Welfare and the Reception of ʻSocial Securityʼ, Italy, between 1943 and 1948
Michele Mioni
(2025), Mobilizing for Welfare in Europe The Unpolitical Politics of Social Action, 1870s-1990s. A Document Reader, Bloomsbury, pp. 165-176 (ISBN 9781350457331)
(Articolo su libro)
Care and Liberation in the Black Anthropocenes: apocalypse, justice and family abolition in N.K. Jemisin’s Broken Earth trilogy and Cherie Dimaline’s Marrow Thieves series
de capitani
(2025) in FROM THE EUROPEAN SOUTH, vol. 16, pp. 63-77 (ISSN 2531-4130)
(Articolo su rivista)
Non-integrated conditionals as speech-event modifiers: evidence from Romance
Nicola Munaro
(2025) in PROBUS, vol. 37, pp. 27-51 (ISSN 0921-4771)
(Articolo su rivista)
Gonzalo de Riancho: un cómico novohispano en perspectiva global
Laura Agar Paz Rescala
(2025), II encuentro del joven hispanismo e hispanoamericanismo italiano, Instituto Cervantes, Convegno: II Encuentro del joven hispanismo e hispanoamericanismo italiano, Palermo, 10/02/2024 (ISBN 978-88-944262-4-3)
(Articolo in Atti di convegno)
Grammatica del portoghese europeo
Vanessa Castagna; Filipa A. Martins Matos
(2025), Ulrico Hoepli Editore (ISBN 9788836017522)
(Monografia o trattato scientifico)
Comenge, Louise-Henriette de
Silvia Boraso
(2025), Répertoire de l'écriture des religieuses à l'époque de la Contre-réforme, Linea Edizioni (ISBN 9791281562509)
(Schede di Catalogo, repertorio o corpus)
Capel, Madeleine-Élizabeth de
Silvia Boraso
(2025), Répertoire de l'écriture des religieuses à l'époque de la Contre-réforme, Linea Edizioni (ISBN 9791281562509)
(Schede di Catalogo, repertorio o corpus)
Bullioud, Anne-Marie de/sœur Marie-Aimée
Silvia Boraso
(2025), Répertoire de l'écriture des religieuses à l'époque de la Contre-réforme, Linea editore (ISBN 9791281562509)
(Schede di Catalogo, repertorio o corpus)
Framing corruption in Ukraine: a two-decade scoping review of academic and organizational perspectives
Belyaev, Demyan; Villeneuve, Jean-Patrick; Mugellini, Giulia
(2025) in JOURNAL OF CONTEMPORARY CENTRAL AND EASTERN EUROPE, vol. 33, pp. 109-128 (ISSN 2573-9638)
(Articolo su rivista)
Can a Risk Be a Harm, and When Is Imposing Risk Wrong? A Consequentialist, Preventive, Contractualist Theory of Morality
Pitari P.
(2025) in ETHICAL PERSPECTIVES, vol. 32, pp. 137-159 (ISSN 1370-0049)
(Articolo su rivista)
Promoting Italy through the radio in 1930: an analysis of ENIT radio broadcast in English
Fina Maria Elisa
(2025) in ALTRE MODERNITÀ, vol. numero speciale, pp. 103-118 (ISSN 2035-7680)
(Articolo su rivista)
A Database on the cross-linguistic order of Demonstrative, Numeral, Adjective and Noun
Guglielmo Cinque
(2025), pp. 1-222
(Banca dati)
Il lessico longobardo delle migrazioni tra storia e leggenda
Buzzoni, Marina; Rosselli Del Turco, Roberto
(2025), Alla conquista del codice scritto. La lingua delle leggi longobarde e visigotiche, Berlin, de Gruyter (ISSN 2627-3950)
(Articolo su libro)
Il Progetto ASS.IT – Associazioni di Insegnanti di Lingua italiana a Stranieri
Maria Cecilia Luise; Pierangela Diadori
(2025) in SCUOLA E LINGUE MODERNE, vol. 4-6, pp. 29-34 (ISSN 2281-5953)
(Articolo su rivista)