BALDIN Andrea

Qualifica Cultore della materia
E-mail andrea.baldin@unive.it
815183@stud.unive.it
Sito web www.unive.it/persone/andrea.baldin (scheda personale)
Struttura Dipartimento di Management
Sito web struttura: https://www.unive.it/management

Pubblicazioni per anno

2020
  • Baldin, Andrea Consumer behaviour in the performing arts , Teaching Cultural Economics, Edward Elgar Publisher, pp. 166-174 (ISBN 9781788970747) (Articolo su libro)
    Link DOI Link al documento: 10278/3724227
2018
  • Baldin, Andrea; Bille, Trine Modelling preference heterogeneity for theatre tickets: a discrete choice modelling approach on Royal Danish Theatre booking data in APPLIED ECONOMICS, vol. 50, pp. 545-558 (ISSN 0003-6846) (Articolo su rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3688666
  • Baldin, Andrea; Bille, Trine; Ellero, Andrea; Favaretto, Daniela Revenue and attendance simultaneous optimization in performing arts organizations in JOURNAL OF CULTURAL ECONOMICS, vol. 42, pp. 677-700 (ISSN 0885-2545) (Articolo su rivista)
    Link DOI Link al documento: 10278/3700575
  • Lala, Hu; Baldin, Andrea The country of origin effect: A hedonic price analysis of the Chinese wine market in BRITISH FOOD JOURNAL, vol. 120, pp. 1264-1279 (ISSN 0007-070X) (Articolo su rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3695880
  • Trine Bille, Ana Alacovska, Andrea Baldin, Søren Nikolai Horndrup, Rikke Hornbæk Mikuta Billedkunstens økonomiske rum: Danske billedkunstneres økonomiske arbejds- og levevilkår , Copenhagen Business School (Rapporto di ricerca)
    Link al documento: 10278/3707930
2017
2016
  • Baldin, Andrea; Bille, Trine; Ellero, Andrea; Favaretto, Daniela Multiobjective optimization model for pricing and seat allocation in non profit performing arts organization , Working paper 20/2016, Venezia, Department of Management, Università Ca' Foscari Venezia, vol. 20/2016, pp. 1-28 (ISSN 2239-2734) (Articolo su libro)
    Link al documento: 10278/3683126