BIER Ada

Qualifica Docente a contratto
E-mail ada.bier@unive.it
962891@stud.unive.it
Sito web www.unive.it/persone/ada.bier (scheda personale)
Struttura Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati
Sito web struttura: https://www.unive.it/dslcc

Pubblicazioni per anno

2021
  • Borsetto, Elena; Bier, Ada Building on International Good Practices and Experimenting with Different Teaching Methods to Address Local Training Needs: The Academic Lecturing Experience in REVISTA ALICANTINA DE ESTUDIOS INGLESES, vol. 34, pp. 107-130 (ISSN 0214-4808) (Articolo su rivista)
    Link DOI Link al documento: 10278/3736614
2020
  • Menegale, Marcella; Bier, Ada Doing Content and Language Integrated Learning With a Minority Language: A Teacher Development Model in INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS, vol. 12, pp. 61-83 (ISSN 1948-5425) (Articolo su rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3726296
  • Bier, Ada; Menegale, Marcella Fare CLIL... par Furlan!: dal MOOC alla community? in SCUOLA E LINGUE MODERNE, vol. 4-6, pp. 40-46 (ISSN 2281-5953) (Articolo su rivista)
    Link al documento: 10278/3727130
  • Bier, Ada On the Interplay between Strategic Competence and Language Competence in Lecturing through English. Findings from Italy in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 9, pp. 345-366 (ISSN 2280-6792) (Articolo su rivista)
    Link DOI Link al documento: 10278/3732345
  • Bier, Ada On the hidden dimension of the interface between language and teaching methodology: Lecturers’ cognitions on EMI in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 1, pp. 17-38 (ISSN 0033-9725) (Articolo su rivista)
    Link al documento: 10278/3732578
  • Bier, Ada; Borsetto, Elena Una buona pratica di supporto all’insegnamento accademico: l’esperienza di Academic Lecturing a Ca’ Foscari in EXPRESSIO, vol. 4, pp. 31-53 (ISSN 2532-439X) (Articolo su rivista)
    Link al documento: 10278/3726751
2019
  • Macaro E., Briggs Baffoe-Djan J., Heath R., Di Sabato B., Hughes B., Cuccurullo D. Coonan C. M., MENEGALE M., Bier A. Transition from Secondary school CLIL to EMI at University: Initial evidence from research in Italy , London, British Council (ISBN 9780863559617) (Monografia o trattato scientifico)
    Link al documento: 10278/3733440
2018
  • Ada Bier La motivazione nell'insegnamento in CLIL , Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Digital Publishing, vol. 13 (ISBN 978-88-6969-214-7) (ISSN 2610-9549) (Monografia o trattato scientifico)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3706588
  • Ada Bier Teacher motivation for teaching in CLIL and student motivation for learning in CLIL in the Italian context: Reflections on their reciprocal behavior in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 2-3, pp. 207-222 (ISSN 0033-9725) (Articolo su rivista)
    Link al documento: 10278/3718429
  • (a cura di) Carmel Mary Coonan; Ada Bier; Elena Ballarin La didattica delle lingue nel nuovo millennio. Le sfide dell’internazionalizzazione , Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Digital Publishing (ISBN 978-88-6969-227-7; 978-88-6969-228-4) (Curatela)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3700709
2017
  • Bier, Ada Invested effort for learning in CLIL and student motivation: How much are they related? Answers from the Italian context in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 2-3, pp. 149-172 (ISSN 0033-9725) (Articolo su rivista)
    Link al documento: 10278/3698678
  • Bier, Ada A Quantitative Instrument to Collect Data on CLIL Teacher Motivation , A Journey through the Content and Language Integrated Learning landscape: problems, prospects, Cambridge Scholars, pp. 86-104 (ISBN 1-4438-8920-2; 978-1-4438-8920-9) (Articolo su libro)
    Link al documento: 10278/3698677
2016
2015
  • Bier, Ada BIER, A. (2015), “An exploration of the link between language and cognition: from Vygotsky’s Sociocultural Theory to CLIL”. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 4, pp. 71-83 (ISSN 2280-6792) (Articolo su rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3679188
  • Bier, Ada BIER, A. (2015): DÖRNYEI, Z., & KUBANYIOVA, M. (2014), Motivating Learners, Motivating Teachers. Building vision in the language classroom. Cambridge, UK: Cambridge University Press. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 4, pp. 175-179 (ISSN 2280-6792) (Recensione in rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3679193
  • Bier, Ada BIER, A. (2015): MENEGALE, M. (2015), Apprendimento linguistico: una questione di autonomia? Modelli di sviluppo dell’autonomia di apprendimento linguistico e prospettive educative possibili. Trento, Italia: Erickson. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 4, pp. 345-350 (ISSN 2280-6792) (Recensione in rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3679192
2014
  • Ada Bier BIER, A. (2014), “The Motivation of Second/Foreign Language Teachers: A Review of the Literature”. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 3, pp. 505-521 (ISSN 2280-6792) (Articolo su rivista)
    Link DOI Link al documento: 10278/3644343
  • Bier, Ada BIER, A. (2014): SWAIN, M., KINNEAR, P., & STEINMAN, L. (2011), Sociocultural Theory in Second Language Acquisition: An Introduction through Narratives. Bristol (UK): Multilingual Matters. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 3, pp. 345-350 (ISSN 2280-6792) (Recensione in rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3679194
2013
  • Ada Bier BIER, A. (2013), “The motivation of adolescent pupils to learn English as a foreign language: A case study”. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 2, pp. 429-459 (ISSN 2280-6792) (Articolo su rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3462068
  • Bier, Ada BIER, A. (2013): MENEGALE, M. (2013) (Ed.), Autonomy in Language Learning: Getting Learners Actively Involved, [ePub], Canterbury, UK: IATEFL. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 2, pp. 757-760 (ISSN 2280-6792) (Recensione in rivista)
    Link DOIURL correlato Link al documento: 10278/3679189