Ilaria COMPAGNONI

Qualifica
Docente a contratto
E-mail
ilaria.compagnoni@unive.it
882492@stud.unive.it
Sito web
www.unive.it/persone/ilaria.compagnoni (scheda personale)
Struttura
ADiSS - Ufficio Offerta Formativa
Struttura
Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati
Sito web struttura: https://www.unive.it/dslcc

Pubblicazioni

Anno Tipologia Pubblicazione
Anno Tipologia Pubblicazione
2025 Articolo su rivista Compagnoni Ilaria; Veronica Oguilve; Wen Wen Ethical Frontiers of AI in Language Pedagogy: Navigating Transparency, Accountability, and Equity in INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS, vol. 17/4, pp. 1-25 (ISSN 1948-5425)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5095348
2025 Articolo su rivista Compagnoni, Ilaria Pedagogical Implications of AI-Enhanced Digital Storytelling in EFL Education in INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS, vol. 17/5, pp. 1-24 (ISSN 1948-5425)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5096069
2024 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni; Fabiana Fazzi Extremely virtual and incredibly physical. Investigating language students’ mediation strategies through digital storytelling and digital social reading in AILA REVIEW, vol. N/A, pp. 1-28 (ISSN 1570-5595)
- URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5083761
2024 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni The results of a pilot study on immersive Virtual Reality to boost learner-to-learner mediation strategies in Italian as a foreign language in GLOTTODIDACTICA, vol. 51, pp. 183-204 (ISSN 0072-4769)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5086327
2024 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni; Graziano Serragiotto “We all contributed to tell stories to the best of our abilities”: collaborative digital storytelling to promote students’ positive interdependence in an online course of Italian as a foreign language in E-JOURNALL, vol. 11, pp. 36-62 (ISSN 2376-905X)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5062342
2023 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni A methodology to design immersive Virtual Reality experiences for foreign language pronunciation training in JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY, vol. 19, pp. 17-25 (ISSN 1971-8829)
- URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5048006
2023 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni The impact of a post-pandemic educational technology training on usability and acceptance by teachers of Italian as a foreign language in ITALIANO LINGUADUE, vol. 14, pp. 425-444 (ISSN 2037-3597)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5012516
2022 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni Designing Digital Audio Guides for Language Learning with izi.Travel in THE FLTMAG, vol. March 2022 (ISSN 2689-4025)
- URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3751575
2022 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni Developing Multiliteracies Through Digital Storytelling. A Case Study of Learners of Italian as a Foreign Language in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 11, pp. 225-244 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5000951
2022 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni Il progetto Pastille: insegnare ed apprendere la lingua italiana attraverso risorse digitali sulle arti e tradizioni culturali. Intervista a Jiří Špička. in BOLLETTINO ITALS, vol. 95, pp. 40-47 (ISSN 2724-5888)
- Scheda ARCA: 10278/5004788
2022 Articolo su rivista Ilaria Compagnoni The Effects of Virtual Museums on Students’ Positive Interdependence in learning Italian as a Foreign Language in BABYLONIA, vol. 3, pp. 104-109 (ISSN 2673-6454)
- URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5011080