Catalogo pubblicazioni

Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.

Rimuovi filtri

5441  pubblicazioni

338 Libri
170 Curatele
0 Brevetti
2213 Contributi in rivista
1618 Contributi in volume
741 Contributi in atti convegno
361 Altro
Job Scheduling under Time-of-Use Energy Tariffs for Sustainable Manufacturing: A Survey

Daniele Catanzaro, Raffaele Pesenti, Roberto Ronco

(2023) in EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH, vol. 308, pp. 1091-1109 (ISSN 0377-2217) (Articolo su rivista)
Link DOI

Economic and Performance Evaluation of E-Health before and after the Pandemic Era: A Literature Review and Future Perspectives

Biancuzzi, Helena; Dal Mas, Francesca; Bidoli, Chiara; Pegoraro, Veronica; Zantedeschi, Maristella; Negro, Pietro Antonio; Campostrini, Stefano; Cobianchi, Lorenzo

(2023) in INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, vol. 20, pp. 4038 (ISSN 1660-4601) (Articolo su rivista)
Link DOI

The challenges of digital transformation in healthcare: An interdisciplinary literature review, framework, and future research agenda

Dal Mas, Francesca; Massaro, Maurizio; Rippa, Pierluigi; Secundo, Giustina

(2023) in TECHNOVATION, vol. 123, pp. 102716 (ISSN 0166-4972) (Articolo su rivista)
Link DOI

The triple bottom line is obsolete. The quintuple bottom line represents the future

maria silvia avi

(2022) in ADVANCES IN EARTH AND ENVIRONMENTAL SCIENCE, vol. 3, pp. 1-16 (ISSN 2766-2624) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Keeping a foot in both camps: Sustainability, city branding and boundary spanners

Chiara Rinaldi; Massimo Giovanardi; Andrea Lucarelli

(2021) in CITIES, vol. 115, pp. 103236 (ISSN 0264-2751) (Articolo su rivista)
Link DOI

Room Division Revenue Manager: Profitable, Financial and Performance Ratios

MARIA SILVIA AVI

(2023) in AMERICAN JOURNAL OF TOURISM, HOSPITALITY AND EVENT MANAGEMENT, vol. 4, pp. 1-31 (ISSN 2770-1751) (Articolo su rivista)
Link DOI

Scritti in onore di Oronzo Mazzotta

(a cura di) Maurizio Falsone

(2022), Cacucci (ISBN 9791259651785) (Curatela)

Stigmatizzati, ma perché? Come il Settore Cooperativo ha Reagito in Risposta allo Scandalo di Mafia Capitale

Riccardo Maiolini; Francesca Capo; Francesco Rullani; Tommaso Ramus

(2022), Venezia, Dipartimento di Management, Università Ca' Foscari Venezia, vol. 4, pp. 1-58 (Working paper)

The Challenge of Future for the Post-COVID-19 Tourism in the City of Venice

Erica Mingotto, Mara Manente, Michele Tamma

(2022) in Anna Trono, Tomasz Duda, Jürgen Schmude, Managing Cultural Tourism: A Sustainability Approach Tourism Recovery from COVID-19. Prospects for Over- and Under-tourism Regions, World Scientific Publishing Company, pp. 109-121 (ISBN 978-981-126-025-4; 978-981-126-023-0) (Articolo su libro)
Link DOI URL correlato

Consumers’ perception of Prosecco wine packaging: A pilot study in Padua and Milan

Procidano I.; Mauracher C.; Valentini M.

(2021) in ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE, vol. 23, pp. 1-23 (ISSN 1126-1668) (Articolo su rivista)
Link DOI

Communication Through Visual Contents: Instagram Use in The Wineries’ Strategies

Bellio Elena, Checchinato Francesca, Mauracher Christine

(2021), Proceedings of the 37th International Business Information Management Association, Cordoba, Spain, IBIMA, Convegno: 37th International Business Information Management Association (IBIMA) (ISBN 9780999855164) (Articolo in Atti di convegno)

The importance of data in transforming traditional company to a digital thinking company

Checchinato Francesca

(2021), Managing Digital Transformation: Understanding the Strategic Process, Routledge, pp. 199-209 (ISBN 978- 0- 367- 44268- 2) (Articolo su libro)

Smart technology for a smarter patient: sketching the patient 2.0 profile

BUCCOLIERO LUCA; BELLIO ELENA; MAZZOLA MARIA; SOLINAS ELISA

(2016) in Innovation in Medicine and Healthcare 2015, vol. 2015 (Articolo su rivista)
Link DOI

Twitter and politics: evidence from the US presidential elections 2016

Buccoliero Luca; Bellio Elena; Crestini Giulia; Arkoudas Alessandra

(2020) in JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS, vol. 26 (ISSN 1466-4445) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Marketing e «progettazione esperienziale» dell’ospedale

BUCCOLIERO LUCA; BELLIO ELENA; SOLINAS ELISA

(2017) in MICRO & MACRO MARKETING, vol. 1/2017 (ISSN 1121-4228) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

La maternità nelle comunità online. Nuove pratiche di appropriazione e nuove forme di cittadinanza tecnoscientifica

Annovi Giulia; Castelfranchi Yurij; Saviane Chiara; Bellio Elena; Fontanot Donatella; Buccoliero Luca; Pitrelli NIco; Scannapieco Gianluigi

(2017) in PROBLEMI DELL'INFORMAZIONE, vol. 2017, pp. 459-486 (ISSN 0390-5195) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

La grande distribuzione alla conquista del cliente silver

Luca Buccoliero; Elena Bellio

(2020) in ECONOMIA & MANAGEMENT, vol. 3 (ISSN 1120-5032) (Articolo su rivista)
Link DOI

Experiential marketing in hospitality: an in-depth analysis of the hospital environment

Buccoliero Luca; Bellio Elena; Crestini Giulia; Solinas Elisa

(2018), Proceedings 2018 Global Marketing Conference, Gamma, Convegno: 2018 Global Marketing Conference (Articolo in Atti di convegno)
Link DOI URL correlato

Technology innovation in healthcare and changing patient’s behaviors: new challenges for marketing

BUCCOLIERO LUCA; BELLIO ELENA; MAZZOLA MARIA; SOLINAS ELISA

(2016) in MERCATI E COMPETITIVITÀ, vol. 1, pp. 45-70 (ISSN 1972-4861) (Articolo su rivista)
Link DOI

The role of social marketing communications in influencing "Text and Driving" behaviors: theory and evidence from an international sample

BUCCOLIERO LUCA; BELLIO ELENA; MAZZOLA MARIA; SOLINAS ELISA

(2016) in GSTF JOURNAL ON BUSINESS REVIEW, vol. 4 (ISSN 2010-4804) (Articolo su rivista)
Link DOI

The advertising - "text and driving" behavior relationship: theory and evidence of a shock advertising experiment

Buccoliero Luca; Bellio Elena; Mazzola Maria; Solinas Elisa

(2015), 4th Annual International Conference on Entreprise Marketing and Globalization (EMG2015)., GSTF, Convegno: 4th Annual International Conference on Entreprise Marketing and Globalization (EMG2015). Singapore (Articolo in Atti di convegno)
Link DOI

Ageing Society e comportamenti della distribuzione commerciale

Bellio Elena; Buccoliero Luca

(2017) in IMPRESA PROGETTO, vol. 1/2017 (ISSN 1824-3576) (Articolo su rivista)
URL correlato

A framework for the assessment of online fashion retailers: the fashion shopper web empowerment index

Valdani Enrico; Bellio Elena; Buccoliero Luca; SOLINAS ELISA

(2016) in SIM 2016. Atti del XIII° Convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing sul tema: "Marketing & Retail nei mercati che cambiano”., vol. 1 (Articolo su rivista)

Out-of-pocket expenditure for services in a national health system: the rationale for new pricing strategies in the Italian healthcare sector

Elena Bellio; Luca Buccoliero

(2020), Proceedings 2020 AMA Marketing and Public Policy Conference, American Marketing Association, Convegno: 2020 AMA Marketing and Public Policy Conference (Articolo in Atti di convegno)

Visual content along the tourist journey in small destinations

Elena Bellio; Francesca Checchinato

(2019), Atti del XV Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing, SIM Società Italiana Marketing, Convegno: XV Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing (SIM) (Articolo in Atti di convegno)

The experience drivers of birthing women in the maternity hospital: a monocentric study based at Burlo Garofolo Trieste

Bellio Elena; Buccoliero Luca; Crestini Giulia; Annovi Giulia; Saviane Chiara; Pitrelli Nico

(2018), Atti del XV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing, SIM, Convegno: XV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing (Articolo in Atti di convegno)

Senior customer shopping and in-store design

Bellio Elena; Buccoliero Luca

(2017), Atti del XIV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing, SIM, Convegno: XIV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing (Articolo in Atti di convegno)
URL correlato

Technology innovation, new patient’s behaviors and new health service paradigms

BUCCOLIERO LUCA; BELLIO ELENA; MAZZOLA MARIA; SOLINAS ELISA

(2017) in IAC ONLINE JOURNAL, CIO AND DIGITAL INNOVATION, vol. 1 (ISSN 2574-0210) (Articolo su rivista)

Twitter and politics. Evidences from the 2016 Us presidential primary campaigns

BELLIO ELENA; BUCCOLIERO LUCA; Arkoudas Alessandra

(2017) in IAC ONLINE JOURNAL, CIO AND DIGITAL INNOVATION, vol. 1/2017 (ISSN 2574-0210) (Articolo su rivista)

Team Formation for Human-Artificial Intelligence Collaboration in the Workplace: A Goal Programming Model to Foster Organizational Change

La Torre, Davide; Colapinto, Cinzia; Durosini, Ilaria; Triberti, Stefano

(2023) in IEEE TRANSACTIONS ON ENGINEERING MANAGEMENT, vol. 70, pp. 1966-1976 (ISSN 0018-9391) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

The tensions between Openness Dimensions in Explaining Innovation Performance

Cabigiosu A.; Li Pira S.; Campagnolo D.

(2022) in Cabigiosu; Li Pira; Campagnolo, Academy of Management Proceedings, Academy of Management, vol. 2022 (1), 15918, Convegno: Academy of management (Articolo in Atti di convegno)

Le soft skills nell’era della trasformazione digitale

Cortellazzo Laura

(2022) in LEI, vol. 6 (ISSN 2724-2692) (Articolo su rivista)

Organization and Governance of IT Outsourcing processes.

A. Tommasetti; G. Vaia

(2013) in Autori Vari, Atti del Congresso Nazionale AICA 2013 dal titolo "Frontiere Digitali: dal Digital Divide alla Smart Society, AICA, pp. 389-398 (ISBN 9788898091164) (Articolo su libro)

Proximity to hubs of expertise and financial analyst forecast accuracy

Cavezzali E.; Crepaldi J.; Rigoni U.

(2014) in EURASIAN BUSINESS REVIEW, vol. 4, pp. 157-179 (ISSN 2147-4281) (Articolo su rivista)
Link DOI

Le strategie collaborative nelle aziende sanitarie pubbliche. Implicazioni per la performance degli approvvigionamenti e della logistica

Salvatore Russo

(2014), Milano, McGraw-Hill Education (Italy), S.r.l., pp. 1-221 (ISBN 9788838674082) (Monografia o trattato scientifico)

TO WHAT EXTENT SELF-AWARENESS ON EMOTIONAL AND SOCIAL COMPETENCIES DEPENDS ON OTHERS? A CRITICAL EXAMINATION OF MULTISOURCE FEEDBACK

BONESSO S.; GERLI F.; BATISTA-FOGUET J.M.; PIZZI C.; CORTELLAZZO L.; TINTORRI S.

(2014), INTERNATIONAL WORKSHOP ON HUMAN RESOURCE MANAGEMENT, INTERNATIONAL WORKSHOP ON HUMAN RESOURCE MANAGEMENT, Convegno: IX INTERNATIONAL WORKSHOP ON HUMAN RESOURCE MANAGEMENT, Seville (Spain), 30-31 October (Articolo in Atti di convegno)

Efficienza energetica e inquinamento da trasporti stradali

STOCCHETTI A.; SCATTOLA E.

(2014), Politiche locali per il clima. Metodologie d'analisi a strumenti di intervento, MILANO, Franco Angeli, pp. 166-214 (ISBN 9788891705792) (Articolo su libro)

Approfondimento sul comprehensive income

C. Marcon

(2013) in M. Agostini, C. Marcon, E. Santesso, La presentazione del bilancio. Analisi e interpretazione dello IAS 1, evidenze empiriche e modifiche future, Milano, Il Sole 24 Ore, pp. 87-143 (ISBN 9788832483819) (Articolo su libro)

La conciliazione ex art. 6 d. lgs. 23/2015 tra autonomia privata e incentivi statali

Maurizio Falsone

(2015), vol. 274/2015 (ISSN 1594-817X) (Working paper)

How to measure the frequency and the variety of a competency portfolio using behavioural event interview

Pizzi, Claudio; Bonesso, Sara; Gerli, Fabrizio

(2015) in RIVISTA ITALIANA DI ECONOMIA, DEMOGRAFIA E STATISTICA, vol. LXIX, pp. 167-177 (ISSN 0035-6832) (Articolo su rivista)
URL correlato

L'imprenditorialità del fare. Come essere innovatori anche senza fondare una start-up

V. Finotto

(2012) in ECONOMIA E SOCIETÀ REGIONALE. OLTRE IL PONTE, vol. 117(3), pp. 76-84 (ISSN 1827-2479) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

How the innovation diffusion models from the past can help us to explain marketing in the new media era

Colapinto C.; Sartori E.; Tolotti M.

(2013), Looking Forward, Looking Back: Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing, Ruston, Academy of Marketing Science, vol. XVI, pp. 749-755, Convegno: 16th Biennial World Marketing Congress, Melbourne, Australia, 17 - 20 Luglio 2013 (ISBN 0939783169) (Articolo in Atti di convegno)

Particle Swarm Optimization with non-smooth penalty reformulation, for a complex portfolio selection problem

M. Corazza; G. Fasano; R. Gusso

(2013) in APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION, vol. 224, pp. 611-624 (ISSN 0096-3003) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

GESTIONE DELLE VENDITE

T. VESCOVI

(2014) in A. Mattiacci, A. Pastore, Marketing. Il management orientato al mercato, Milano, HOEPLI, pp. 491-510 (ISBN 9788820357061) (Articolo su libro)

Lavoro a termine: la disciplina riformata

G. Zilio Grandi

(2013) in DIRITTO E PRATICA DEL LAVORO, vol. /, pp. 2502-2511 (ISSN 1591-2132) (Articolo su rivista)

SRI vs non SRI: An empirical analysis of European mutual funds

A.Basso; S.Funari

(2011), XXXV Convegno AMASES, Associazione per la matematica applicata alle scienze economiche e sociali, Convegno: XXXV Convegno AMASES, Pisa, 15-17 Settembre 2011 (Abstract in Atti di convegno)

LA RICLASSIFICAZIONE DEGLI SCHEMI DI BILANCIO: CRITERI E ANALISI

PIEREMILIO FERRARESE; CARLO MARCON

(2013), L'analisi economico-finanziaria di bilancio, milano, Dott. A. Giuffrè Editore, pp. 23-94 (ISBN 8814182205) (Articolo su libro)

Academic Social Entreneneurship as a Research Field

Giancarlo Lauto; Paola Mazzurana; Elena Rocco

(2013), Cd-rom Proceeding WOA 2013- Organizing in Turbolent Times: The Challenges Ahead, Roma: Università di Roma La Sapienza., Convegno: Workshop Organization Academy, Rome, Rome, May 2013 (ISBN 9788867870554) (Poster in Atti di convegno)

In classe con Radio Magica: dall’ascolto attivo, al gioco, all’elaborazione linguistica

Giovanna De Appolonia; Giuseppina Gentilini; Elena Rocco

(2014), Proceedings, Universita di Bolzano, Convegno: III Convegno nazionale Didattica e Inclusione Scolastica, Bolzano, 28-28 novembre 2014 (Articolo in Atti di convegno)

Inclusione e accessibilità con le Mappe Parlanti di Radio Magica

Elena Rocco

(in corso di stampa) in Cinzia Dal Maso e Patrizia Dragoni, L'arte che parla, Edipuglia (Articolo su libro)