GAETAN Carlo

Qualifica Professore Ordinario
Incarichi Delegato del Dipartimento per la Didattica
Telefono 041 234 8404
E-mail gaetan@unive.it
Fax 041 234 8584
SSD STATISTICA [SECS-S/01]
Sito web www.unive.it/persone/gaetan (scheda personale)
 http://www.dais.unive.it/~gaetan
Struttura Dipartimento di Scienze Ambientali, Informatica e Statistica
Sito web struttura: https://www.unive.it/dais
Sede: Campus scientifico via Torino
Stanza: studio Z.A12 (edificio Zeta A, 1° piano)

Office hours

Pubblicato il 13/09/2021

 

Dear student,

below you will find the list of meetings  until 20 October  with a Zoom link.

        13 Sep 2021 12:15 PM

        15 Sep 2021 12:15 PM
        20 Sep 2021 12:15 PM
        22 Sep 2021 12:15 PM
        27 Sep 2021 12:15 PM
        29 Sep 2021 12:15 PM
        4 Oct 2021 12:15 PM
        6 Oct 2021 12:15 PM
        11 Oct 2021 12:15 PM
        13 ott 2021 12:15 PM
        18 ott 2021 12:15 PM
        20 ott 2021 12:15 PM

Each meeting lasts a maximum one hour. Please, send me an e-mail in the days before in order to manage the waiting list.


Moreover, it is possible to have a videoconference with me.

Zoom Link

https://unive.zoom.us/j/82498199756

ID: 824 9819 9756

Download  iCalendar (.ics) file
https://unive.zoom.us/meeting/tZYpfuGppzItH9K0UDbk6yzfucoFznZkCnZU/ics?icsToken=98tyKuGqqjIiG92ctxyBRpwQBor4WevxmFhagvp2zCrBASsFexnwI-FNFKhxKtPz

Moreover, if you have a special request, fill free to ask me for a different date. I'll try to find another time.

 

 

Topic: Office hours

Time: Feb 23, 2021 10:00 AM
        Mar 2, 2021 10:00 AM
        Mar 9, 2021 10:00 AM
        Mar 16, 2021 10:00 AM
        Mar 23, 2021 10:00 AM
        Mar 30, 2021 10:00 AM
        Apr 6, 2021 10:00 AM
        Apr 13, 2021 10:00 AM
        Apr 20, 2021 10:00 AM
        Apr 27, 2021 10:00 AM
        May 4, 2021 10:00 AM
        May 11, 2021 10:00 AM
        May 18, 2021 10:00 AM
        May 25, 2021 10:00 AM
 

Join Zoom Meeting
https://unive.zoom.us/j/83084087937

Meeting ID: 830 8408 7937

How to Email a Professor

ENVIRONMENTAL DATA ANALYSIS - MOD.1 - [CM0532-1] VENEZIA (185389): How to access the online lessons.

Pubblicato il 11/09/2021

Dear student,
as you probably know, pandemic prevention measures have changed the way you attend classes.

If you decide to come to the Campus (and I encourage you to do so, it's important to meet your new classmates and to interact with your new instructor), I remind you that access to the classrooms to attend the lesson is regulated by an app, through which you have to do a reservation.
Here are the links

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=it.easystaff.unive&hl=en

IoS: https://apps.apple.com/it/app/myunive/id1529082449

Moreover, don't forget to bring your Green Pass to enter to Campus

In case it is not possible to enter the classroom due to a limit of capacity, it is possible to follow the lesson online. This is why it is important that you sign up for the course through the moodle platform.

On the official page of the course, you will find the link

Spazio Moodle Link allo spazio del corso


Log in there and you can sign up with your student email account.

In Moodle, you will find the lesson times with the corresponding link. Remember that for the streaming lessons the University uses Zoom software.

 

Sull'uso della posta elettronica

Pubblicato il 11/09/2021

 

Mio malgrado mi sento in dovere di richiamare alcune norme sull'utilizzo della posta elettronica da parte degli studenti.

  1. E' doveroso oltre che educato identificarsi e non in maniera generica. Ad esempio:  Salve, sono Michela una studentessa ..... va bene per altri esordi e proposte.
  2. E' obbligatorio per gli studenti iscritti ai corsi di Ca' Foscari l'uso della casella di posta elettronica ufficiale (numero_matricola@stud.unive.it)
  3. Per cortesia non utilizzate espressioni del tipo 'visto che altri professori lo fanno'. Esistono  regolamenti di Corso di laurea e di Ateneo. A questi mi devo attenere.
  4. Il docente è a disposizione degli studenti nell'orario di ricevimento nel suo ufficio per ogni tipo di questione legata al proprio ruolo. In quel momento e  in quel  luogo ha il dovere  di rispondervi.
  5. La posta elettronica, di conseguenza, deve  essere  utilizzata  solo nei casi  in cui si voglia: a) concordare un appuntamento con il docente, b) verificare l'effettiva disponibilità del docente, c) segnalare   problemi  e disfunzioni.
  6. Ogni  altro uso della posta elettronica (ad esempio: la richiesta di soluzioni di esercizi o spiegazioni ) comporta una non risposta da parte mia.
  7. Non inviate messaggi con allegati file con formati  Microsoft. Le ragioni sono spiegate http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.it.html . Se volete potete convertire questi file in formato PDF.
  8. Questo collegamento https://www.wikihow.com/Email-a-Professor vi potrebbe dare qualche spunto per scrivere un testo



Confido nella collaborazione e nel rispetto di tutti.

                                                                              
                                                                      Carlo Gaetan

feed rss segui il feed